Jegyvásárlás

Két szakmai elismeréssel díjazták a Szegedi Szabadtérit

Két elismerést is kapott a napokban a Szegedi Szabadtéri Játékok: a Magyar Marketing Szövetség a városmarketingért tett erőfeszítésekért jutalmazta, míg az Európai Fesztiválszövetség beválasztotta a legjobb európai fesztiválok sorába. Herczeg Tamás igazgató szerint a Szabadtéri sikere Szeged sikere is.



A Szegedi Szabadtéri Játékoknak már alapításától fogva sem csupán a szórakoztató népszínházi előadások létrehozása és a kultúrmisszió teljesítése a kiemelt célja. A fesztivál 1931. óta fontos szerepet játszik a város turisztikai életében és a városmarketing erősítésében. Ezt most két szervezet is figyelemre méltónak találta.

Egyrészt a Magyar Marketing Szövetség városmarketing díjának gyémánt fokozatát nyerte el a Szabadtéri. Ezt elsőként kapta meg Szegeden a fesztivál. Az Országos Városmarketing Díj célja, hogy felhívja a figyelmet a városok fejlesztésében egyre fontosabbá és egyre intenzívebbé váló marketingtevékenységre.

Az Európai Fesztivál Szövetség pedig a kiemelkedő európai fesztiválok sorában választotta be a Dóm téri Játékokat. Az EFFE a minősítéssel elismeri a fesztiválszervezők mindennapos, helyben, az adott közösséggel végzett munkáját, a művészeti szcénáért kifejtett kiemelkedő erőfeszítését. A 2015-2016-os EFFE-minősítetteket fesztiválkalauz mutatja majd be, melynek segítségével a fesztiválok átléphetik határaikat, ez pedig az Európán kívüli közönség számára is tájékozódási pontként szolgálhat az európai fesztiválkínálatot illetően. Harangozó Gyula, a Szabadtéri művészeti igazgatója kiemelte: Gérard Depardieu tavalyi és Katarina Witt idei vendégszereplése, Az álarcosbál amerikai karmesterének meghívása is azt mutatja, hogy a Játékok hosszú távon szeretne bekapcsolódni a nemzetközi művészeti életbe.

Herczeg Tamás fontosnak tartja hangsúlyozni: a Szabadtéri sikere Szeged sikere. A fesztivál továbbra is kiemelten fontosnak tartja, hogy szerepet vállaljon a fentiekben. Az előadások jegyértékesítését serkentő országos kommunikációs kampány a tavalyi évben jelentősen növelte a Szabadtéri médiaértékét, ezáltal a város hírnevét. Mindezt mutatja az a kedvező tendencia is, miszerint az elmúlt években megfordult a szegedi és a Szegedre vidékről érkező nézők aránya a Dóm téri előadásokon: ma már a közönség 61 százaléka más városokból érkezik a Szegedi Szabadtérire.

Megosztom

2015. június 08.


Online is elérhetővé válik a Szabadtéri Úrhatnám polgára

A Szegedi Szabadtéri Játékok is csatlakozik a streaming szolgáltatást nyújtó intézményekhez. Elsőként nagysikerű Moliére-komédiánkat, az Úrhatnám polgárt tesszük online is hozzáférhetővé a közönség számára január 18-tól.

2021. január 14.

Részletek

Az ország legdinamikusabban fejlődő színháza a Szegedi Szabadtéri

2020. december 10.

Részletek

Fotókat és relikviákat vár közönségétől a Szegedi Szabadtéri

2020. november 12.

Részletek
További hírek

További előadásaink

Tim Rice - Andrew Lloyd Webber

Jézus Krisztus Szupersztár

rockopera

07. | 02., 03., 04., 09., 10.
Jegyvásárlás

William Shakespeare

Sok Hűhó Semmiért

vígjáték

07. | 23., 24.
Jegyvásárlás

Alan Menken - Glenn Slater

Apáca Show

musical

07. | 30., 31.
08. | 01.
Jegyvásárlás